Ønsker du å angre på kjøpet ditt, må dette gjøres
innen 14 dager. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen
ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til
nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er
sendt før angrefristen er utløpt. Kjøper har bevisbyrden for at
angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje
skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Du får en
tilbakemelding når angreretten er godkjent, og du vil bli betalt tilbake
for summen du kjøpte varen for. Dette går via samme betalingsløsning
som du valgte når du bestilte varen. Er den bestilt med Klarna faktura,
vil denne bli kansellert. Er den allerede betalt, får du summen tilbake
fra Klarna. Om du har betalt med kort, kommer beløpet tilbake på samme
konto, og med Vipps, får du det refundert via Vipps.